2011. november 12., szombat

Teljes kiőrlésű buci tökmaggal és sajttal

Édesapám hozott egy hatalmas adat lisztet. Teljes kiőrlésű biolisztet. Én a lakás másik végéből pislogtam rá egy hétig, és néha meg mertem volna esküdni rá, hogy lámpaoltás után elkezd közelebb araszolni. Eddig bírtam idegekkel: cselekednem kellett.

50 deka liszt (1:2 arányban finomliszt/teljes kiőrlésű búzaliszt)
2.5 deci langyos víz
1 kiskanál só
1 mokkáskanál cukor
1/2 kocka élesztő
1 evőkanál olaj (házilag készített fokhagymás fűszerolajat használtam)
mindenféle összedarált magokból sacc egy maréknyi (bővebben lent)
tökmag
sajt

Kezdtem ott, hogy van nekem egy konyhai "megcsinálok mindent, addig dohányozz" gépem, amiben jól szétőröltem egy kevés zabpelyhet, szezámmagot, tökmagot. Csak olyan durvára, mert miért ne. Ezt elkevertem a liszttel. Eléggé egészségesnek nézett ki, de ez van. Beteg vagyok, vagy mi. Összegyúrtam, majd dagasztottam. Ez szépítés, igazából bepakoltam a dagasztógépbe folyadék-aprócuccok-liszt sorrendben, és rátenyereltem a kapcsolóra... De ha most tudnék dagasztani, dagasztanék. 10 perc intenzív pörgetés után (ez jó 20-25 perc kézi dagasztásnak felel meg - gondolom...) bepakoltam egy finoman kiolajozott tálba, fóliával letakartam, és egy órán át kelesztettem szobahőmérsékleten.

Szúrópróba: mit csinál a szakács, amíg a kaja pihen? A helytelen megfejtést beküldők között 3 db. lesújtó pillantást sorsolunk ki.

EDIT: a leírt sütési idő/kelesztési idő elég törékeny - másodszorra a sütő tényleg forró volt, a szoba pedig tényleg meleg. Eredmény: a lentebb írt idők fele alatt túlkelt, majd odaégett. Kelesszük dupla és tripla közé (időtől függetlenül), és süssük ki 200 fok körül - a sütőm tud olyat hogy I, meg olyat hogy II. Öreg darab.

Amikor a tészta megkelt (körülbelül háromszorosára megdagad, igazi szörnyeteg), finoman bucit formázok belőle, kereszt alakban bevágom a tetejét, és adok neki még 40 perc - 1 óra pihenőt a tepsiben. Én itt is letakartam, majd kipróbálom anélkül is. Amikor már riasztóan néz ki, berakom a nagyon forró sütőbe, és mellé berakok egy tálka vizet is (ezt néha pótolom). 40-45 perc után kiveszem a vizet, meghintem a buci tetejét vízzel, megszórom tökmaggal és sajttal, és visszarakom még 10-15 percre. Amikor kész, mindenki lerohanja, másnap pedig jöhet az általános hasfájás - meleg kelttészta, ugye. Noobs.

Ezt már le fogom fotózni, ígérem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése