2011. november 15., kedd

Grillezett csirkemell bazsalikomos rizzsel

Valamikor hozott egy adag csirkemellet Kedves. Nem szép, nem csúnya, olyan tipikus "tálcás semmilyen" csirkemell, másfél darab, sacc 1 kiló lehetett, picit kevesebb. Kaptam sok várakozó pillantást, de nem voltam valami jól, tehát annyiban maradtunk, hogy "bepácolom, és majd valami". Hát most valami.

A pác:

3-4 evőkanál fokhagymás olívaolaj (ha nincs, akkor megy bele 1 gerezd fokhagyma)
1 evőkanál bazsalikom
1 evőkanál oregano
1 kiskanál piri-piri (vagy valamilyen rokonszenves chiliszósz)
1/2 narancs leve
2-3 csipet bors


Ebbe belehengergetem a megpucovált fél csirkemelleket, aztán békében hagyom egy ideig. Ez esetünkben sacc 14 óra volt, de igazából tökmindegy. Nagyobb egyenlő hat, kész.
Utána kiemelem a pácból, és bebugyolálom alufóliába. Így berakom grillsütőbe (én most a mikró grillfunkcióját használtam, mert az orosz csoda elromlott), 10-15 percenként forgatva sütöm kb háromnegyed órát (vagy amíg szerintem megpuhul, méretfüggő). Utána lejön az alufólia, pirítgatom még 4-5 percig az egyik felét, mert úgy szebb, aztán késznek nyilvánítom.

Rizs:

Nekilátok a rizst teflonlábosban pirítgatni zsiradék nélkül, aztán felöntöm lassan dupla adag forró vízzel. Megsózom, keverek bele pár csipet kurkumát, 1/2 - 1 evőkanál bazsalikomot, nagyon pici borsot, aztán középlassú lángon főzögetem, amíg a rizsszemek dagadni látszanak. Ekkor leveszem legalacsonyabb hőmérsékletre, belekeverek 1-2 kiskanállal a hús páclevéből (esetleg a húsból kisült léből is, ha akad), és lefedve párolom. Amikor már nem látok rajta vizet, a tűzről levéve pihentetem fedő alatt 20-25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése